Az online jegyvásárlási rendszer, az e-Ticket dinamikus bővülése miatt a MÁV-START további fejlesztések mellett döntött. A vasúttársaság új fizetési megoldást vezet be, ebben partnere az OTP Mobil. A fejlesztés az utasok számára a jelenleginél nagyobb kényelmet, a MÁV-START számára pedig nagyobb üzembiztonságot nyújt.

A kedvezmények és a kényelem miatt felpörgött az online jegyvásárlás, csak idén az első 5 hónapban már 1,350,000 ilyen tranzakció történt, ebből 1,200,000 már e-vonatjegy vásárlás volt. A MÁV adatai szerint ez csaknem 80 százalékos bővülést jelent az előző évi adatokhoz képest, míg az e-vonatjegy vásárlás önmagában duplázódott. A Vonatinfó nevű android app-on élesben is elindult a mobilos jegyvásárlás lehetősége is – mondta el kérdésünkre Lőcsei Virág, a MÁV-Csoport szóvivője.

 

Az egyszerűsödő és kedvezményes jegyvásárlásban a MÁV stratégiai partnere az OTP Mobil. A legnagyobb hazai bank a Simple alkalmazással teszi lehetővé, hogy a regisztrált felhasználók tényleg 3 koppintással kifizethessék a jegyüket. Közel 600 ezres felhasználói bázis és több mint 400 ezer kártya van tárolva a Simple rendszerében, és nagyságrendileg 4000 online elfogadóhely került a rendszer mögé. Az egyik ezek között a MÁV-Csoport, az eddigi eredményeket az OTP Mobil sikernek tekinti. Ha valaki már regisztrált a Simple-ben és a MÁV-starton is, a jegyvásárlás úgy fest, hogy a kiválasztott jegyet kosárba teszi, és a fizetésnél bejelentkezik, kiválasztja a bankkártyát, amellyel fizetne, kattint még egyet és készen is van. Tehát nem kell beírni a kártyaszámot, lejáratot, CVC-kódot, nevet. A Simple bármely bank bármely bankkártyáját képes digitalizálni – fejtette ki a témában dr. Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil ügyvezető-helyettese.

 

Az internetes jegyvásárlás lehetőségét a MÁV-START még 2008-ban vezette be (e-ticket). Szabályozási és technikai okokból az online váltott jegyeket eleinte ki kellett nyomtatni a jegykiadó automatából, majd később, 2011 novemberétől már otthon kinyomtatott jegyekkel is lehetett utazni. 2012 decemberétől előbb csak az IC-ken, majd a gyorsvonatokon is lehetővé vált a nyomtatás nélküli, okoseszközön történő vonatjegy-bemutatás. Az utasok igényeit követve ezt a lehetőséget – e-vonatjegy néven – a vasúttársaság 2016 novemberétől kiterjesztette a belföldi járataira.

Mindezen fejlesztések, valamint az online vásárlásra nyújtott kedvezmények hatására az online jegyvásárlás dinamikusan növekszik. Idén május végéig több mint 1,35 millió vásárlás történt online, ami 79%-kal haladja meg az előző év azonos időszakát. Ezen belül több mint 1,2 millió vásárlásnál az e-vonatjegyet választották, ami az előző évinek több mint a duplája (a növekedés mértéke 120%). 2018-ban a nem díjmentesen utazók már közel 4%-a utazott online vásárolt jeggyel, egy évvel ezelőtt az arány alig több mint 2% volt. A növekedés mértéke közel 70%-os.  A növekedés motorja az e-vonatjegy, ugyanis nemcsak azok váltottak erre a jegyvásárlási formára, akik eddig is online vásároltak, hanem olyanok is, akik eddig nem interneten vásárolták meg a vonatjegyüket.

Kövess minket itt is:

Iratkozz fel a közösségi média felületeinkre, hogy valós időben értesülj a GazdaságTV friss tartalmairól!

Figyelmeztetés

A GazdaságTV ezen tartalmai csak az általános informálódást szolgálják, nem tartalmaznak semmilyen formában tanácsot, ajánlást és nem az a céljuk, hogy bármilyen befektetési vagy más döntésben alapként szolgáljanak. A GazdaságTV alapján hozott bármely befektetési döntés anyagi és jogi következményei kizárólag a felhasználót terhelik. Bővebben.