Az MKB Bank a napokban sikeres teljes körű digitális átállást hajtott végre. Hetényi Márk, a bank vezérigazgató helyettese elmondta, hogy az volt a fő célja ennek az átalakulásnak, hogy a jövőben olyan digitális szolgáltatásokat tudjanak nyújtani az ügyfeleknek, amiket főként feltörekvő fintech cégeknél kerestek.

 

Az MKB Bank az Oracle FLEXCUBE központi banki megoldását implementálta, amelyet már több mint 600 pénzintézet használ világszerte. A megoldás bevezetése egy nagyobb átstrukturálási projekt részeként a bank belső és ügyféloldali folyamatainak korszerűsítését célozta, illetve lehetővé teszi, hogy a bank személyre szabottabb, többcsatornás szolgáltatásokat nyújtson ügyfeleinek. Az MKB Bank célja, hogy csökkentse az olyan új szolgáltatások piacra kerülési idejét, mint például a vállalati és lakossági hitelek vagy a digitális szolgáltatások, illetve gyorsabban és könnyebben tudja kezelni a beérkező ügyféligényeket.

 

„Nem mindennapos, hogy egy történelmileg konzervatív, közepes méretű piaci szereplő a rendszerei modernizálására, kultúrájának megváltoztatására és a digitalizáció felé való elköteleződésre fordítja erőforrásait” mondta Balog Ádám az MKB Bank vezérigazgatója.Az olyan megbízható partnerekkel való együttműködés, mint az Oracle, illetve a bank vezetőinek segítsége révén igen rövid idő alatt végre tudtuk hajtani a fejlesztéseket.”

 

“A bankoknak még mindig van hová felzárkózniuk az ügyfélkezelés tekintetében. Eljött az ideje, hogy felhagyjunk a változtatások elodázásával és az ügyfelek igényei szerint alakítsuk banki szolgáltatásainkat” – mondta Hetényi Márk, az MKB Bank digitális, lakossági és stratégiai vezetője. „Mindez a mi esetünkben egy kiterjedt digitális kínálattal veszi kezdetét. A alaprendszerünket lecseréltük az Oracle FLEXCUBE megoldására, amelynek révén a közeljövőben teljes körű digitális élményt tudunk nyújtani ügyfeleinknek.”

 

Az MKB igyekezett minél gyorsabban megvalósítani a technológiai átalakítási programját. Annak ellenére, hogy a Magyarországon jelen lévő nagyobb globális bankokhoz mérten az MKB-nak kevesebb erőforrás állt rendelkezésre, mégis mindössze két és fél év alatt sikerült megvalósítania a digitális átállást. Viszonyításképp a hasonló projektek átlagos megvalósítási ideje nagyjából 4-5 év közé tehető.

 

“Az MKB Bank felismerte a digitális szolgáltatások kulcsfontosságú üzleti szerepét. A bank fontosnak tartotta, hogy felkészüljön a jövőbeni ügyfélkiszolgálás által támasztott igényekre, ezért kötelezte el magát az Oracle FLEXCUBE technológiájának gyors bevezetése mellett, amely az MKB Bank számára előnyösebb pozíciót teremthet a magyar piacon” – mondta Sonny Singh az Oracle Financial Services alelnöke és ügyvezető igazgatója.

Kövess minket itt is:

Iratkozz fel a közösségi média felületeinkre, hogy valós időben értesülj a GazdaságTV friss tartalmairól!

Figyelmeztetés

A GazdaságTV ezen tartalmai csak az általános informálódást szolgálják, nem tartalmaznak semmilyen formában tanácsot, ajánlást és nem az a céljuk, hogy bármilyen befektetési vagy más döntésben alapként szolgáljanak. A GazdaságTV alapján hozott bármely befektetési döntés anyagi és jogi következményei kizárólag a felhasználót terhelik. Bővebben.