A magyar fogyasztó legfontosabb vásárlási preferenciája a hatékonyság, utána következik a gyorsaság és csak ezek után jön az ár – derül ki a Nielsen Magyarország friss kutatásából. Kurucz Péter a Nielsen kereskedői kapcsolatok igazgatója elmondta, hogy a magyarok egyre nyitottabbak az online megoldásokra, többet használják a social mediát az adott termékekkel kapcsolatos információszerzésre és többen vásárolnak interneten keresztül is.

Új termék vásárlásakor a magyar fogyasztók egyötöde lehetőleg az egész család számára használható termékeket vásárol, míg a többfunkciós termékekre egytizedük kíváncsi. A kényelmi szempont, bár arányában nőtt, még mindig csupán 100-ból 7 magyar számára volt a fő indok a legutóbbi vásárláskor, míg az egyéni, személyre szabott termékek pedig csupán a vásárlók 5%-ához találnak utat, derül ki a Nielsen piackutató és -elemző vállalat legújabb jelentéséből.

Ugyanakkor a fogyasztók világszerte, így hazánkban is egyre nyomatékosabban követelik mindazon praktikus és kényelmi megoldásokat:. A hazai fogyasztók közel harmada, az európai átlag egynegyede keres, de egyelőre nem talál az életüket könnyebbé tevő termékeket. Azonos mértékben (24-24%) nyilatkoztak úgy, hogy kevés az egyszerűen használható árucikk, lehetne több, a kisebb háztartások igényeihez igazított termék (európai átlag 16%, magyar átlag 17%), és a kontinens egytizede, hazánkkal egyetemben, különleges igényeket kielégítő termékeket szeretne látni a boltok polcain.

A technológia és az internet hétköznapokba való beágyazottsága kimagasló szerephez jut a vásárlási döntések során. Hazánkban 2020-ra a háztartások háromnegyede csatlakozik majd a világhálóra, és az egy főre jutó mobiltelefonok száma 1,19-ról 1,21-re emelkedik. Ez további kapukat nyit meg az online vásárlás előtt. A Nielsen 2018-as felmérése rámutat arra, hogy a magyarok leginkább divatárut, különféle utazásokat, számítástechnikai eszközöket és könyvet vásárolnak online, ugyanakkor erőteljesen jön fel a étel-házhozszállítás – ez utóbbit 100-ból harminc magyar fogyasztó kipróbálta már.

A praktikum iránti egyre növekvő kereslet olyan, a hétköznapokat megkönnyítő termékek és szolgáltatások garmadája előtt nyitotta meg a kaput, mint például a kész- vagy on-the-go ételek, irodai vagy otthoni kiszállítási lehetőségek és az „on demand” szolgáltatások. Globálisan a válaszadók harmada (33%), itthon egynegyede jár étterembe vagy rendel ételt (Magyarországon 15%-uk legalább hetente egy alkalommal). A gyorséttermek elvihető vagy helyben fogyasztható kínálatai, a street food térhódítása is mind szembeöltőbb: a Nielsen felmérése szerint a magyar válaszadók több mint fele járt gyorsétteremben az elmúlt hat hónapban.
„A magyar fogyasztók nyitottak az innovatív termékekre, közel egyharmaduk kifejezetten keresi az életét megkönnyítő termékeket ” – mondta Kurucz Péter, a Nielsen kereskedői kapcsolatok igazgatója.

Kövess minket itt is:

Iratkozz fel a közösségi média felületeinkre, hogy valós időben értesülj a GazdaságTV friss tartalmairól!

Figyelmeztetés

A GazdaságTV ezen tartalmai csak az általános informálódást szolgálják, nem tartalmaznak semmilyen formában tanácsot, ajánlást és nem az a céljuk, hogy bármilyen befektetési vagy más döntésben alapként szolgáljanak. A GazdaságTV alapján hozott bármely befektetési döntés anyagi és jogi következményei kizárólag a felhasználót terhelik. Bővebben.