2017-ben nagy népszerűségnek örvendtek az ICO nevezetű új közösségi finanszírozási formák. Ez a trend 2018-ban is tovább folytatódott tovább és töretlenül emelkedik, az első negyedévben több, mint 6 milliárd dollárt tudtak így bevonni a startupok.

Mi az ICO?

Az ICO az Initial Coin Offering vagy Initial Public Coin Offering angol kifejezés rövidítése. Legegyszerűbben úgy magyarázhatnánk, a crowdfunding és a nyilvános tőzsdei kibocsátás (röviden: IPO) különleges ötvözete.  A célja, hogy a kibocsátó a kriptovaluta kibocsátásával szerezzen tőkét projektjének, cégépítésének finanszírozásához. Hasonlít az IPO-hoz, ahol a kibocsátó részesedést (részvényt), haszon-várakozást kínál fel a forrásért cserébe.  A crowdfundinghoz (a közösségi tőkeági finanszírozáshoz) hasonlóan pedig a befektetők visszakapják a pénzüket, amennyiben a nyilvános felhívás során a minimum bevonni kívánt összeg nem gyűlik össze.

A nyilvános felhívás, vagy kibocsátás ennek a formája valójában egyfajta reakció a kockázati tőke és angyal tőke magatartására, arra, hogy a bitcoin startupok ezen forrásokhoz nagyon nehezen, nagyon hosszú idő alatt jutnak hozzá. Gyakran a tőkebevonás szigorú feltételeit  a bitcoin és blockchain projektek nem is tudják teljesíteni. Tőzsdére pedig csak nagyon kevesek gondolhatnak.

 

(Forrás: Fintechzone)

Kövess minket itt is:

Iratkozz fel a közösségi média felületeinkre, hogy valós időben értesülj a GazdaságTV friss tartalmairól!

Figyelmeztetés

A GazdaságTV ezen tartalmai csak az általános informálódást szolgálják, nem tartalmaznak semmilyen formában tanácsot, ajánlást és nem az a céljuk, hogy bármilyen befektetési vagy más döntésben alapként szolgáljanak. A GazdaságTV alapján hozott bármely befektetési döntés anyagi és jogi következményei kizárólag a felhasználót terhelik. Bővebben.