Két éve kezdte el sajátmárkás termékeit értékesíteni a Magyar Vöröskereszt, hogy az ebből befolyó bevételből olyan területeit is tudja finanszírozni a szervezet, amelyek fenntartására nem elég az adomány. Ennek az ötletnek a továbbvitelére nyitották meg az Emphaty Café & Bistrót a belvárosban.

2016-ban a karitatív szervezetek között úttörő módon kereskedelmi tevékenységbe kezdett a Magyar Vöröskereszt, hogy a bevételből szabadon felhasználható forrásai legyenek a szervezet működésének fejlesztéséhez, illetve az adományozók körében kevésbé népszerű tevékenységeihez. A beérkező adományokat ugyanis csak arra használhatják fel, amire azokat felajánlják. Az elmúlt időszakban számos termékkel bővült a sajátmárkás portfólió, aminek eddigi bevétele több mint 5 millió forint, ezt elsősorban az adományok gyorsabb célba juttatására, véradásszervezésre és katasztrófa gyakorlatok támogatására fordították.

A sajátmárkás termékek forgalmazása a fej- és elemlámpa értékesítésével kezdődött el, ezt a karácsonyi időszakban a szaloncukor követte, tavaly ősszel pedig megjelentek a világító kulcstartók és csíptetős olvasó lámpák is. A sor most a speciality kávézóhoz illő kávédesszerttel és drazséval bővül.

Az eredményeiket ismertető sajtótájékoztatón Sajgó Beáta, a Magyar Vöröskereszt értékesítési és marketingvezetője elmondta, hogy az eddig bevezetett termékek az ország 286 pontján érhetőek el és összesen hét kereskedelmi, illetve két gyártópartnerrel dolgoznak együtt. Legújabb partnerük az Auchan, ahol már elérhetőek az új kávédesszertek, valamint a Media Markt, a CBA, az Euronics, az Office Depot, a Tesco, a Magyar Posta, a Szerencsi Bonbon Kft. és az EMOS HU Kft. is együttműködik a szervezettel.

A Vöröskereszt üzleti tevékenysége idén egy másik lábbal is bővült, az Empathy Cafe&Bistro speciality kávézóval. A nyáron megnyílt kávézó is teljesen piaci alapon működik, de a szervezet küldetéstudata itt is megmutatkozik. Az épület kialakításánál a látás-, mozgás- és a hallássérültek megváltozott igényeit is figyelembe vették, valamint az egész kávézó akadálymentesített. Az étel- és italválaszték kialakításánál alapvető szempont volt, hogy lehetőség szerint hazai termelőktől származó alapanyagokkal dolgozzanak és száműzzék a műanyagot is, ezért a PET palackok helyett szűrt és magnéziummal dúsított vizet használnak. A hely szimbóluma egy 16 méter hosszú vendégasztal, amellyel a Vöröskereszt fizikailag is szeretné megjeleníteni az Empathy fő mondanivalóját, hogy: “Üljünk egy asztalhoz és tegyük félre az előítéleteinket!”. Ezt a gondolatot hirdeti az Empathy közösségi könyvespolca is, amelyhez közel 100 ismert és elismert ember ajánlott fel dedikált könyvet.

Kövess minket itt is:

Iratkozz fel a közösségi média felületeinkre, hogy valós időben értesülj a GazdaságTV friss tartalmairól!

Figyelmeztetés

A GazdaságTV ezen tartalmai csak az általános informálódást szolgálják, nem tartalmaznak semmilyen formában tanácsot, ajánlást és nem az a céljuk, hogy bármilyen befektetési vagy más döntésben alapként szolgáljanak. A GazdaságTV alapján hozott bármely befektetési döntés anyagi és jogi következményei kizárólag a felhasználót terhelik. Bővebben.